שיטות לימוד בערבית

אנו חיים במדינה קטנה שבה החיים הגיאוגרפיים בין ישובים יהודיים לישובים ערביים הם כמה קילומטרים בודדים והמרחק בין יהודים לערבים הוא שנות אור. ידע בערבית עוזר לצמצם את הפער הזה וייתן לכם להרגיש יותר מחוברים ויותר שייכים למקום שאתם חיים בו וקרובים יותר לשכנים שכבר אי אפשר להתעלם מעצם קיומם. ולכן נציג בפניכם שיטות לימוד בערבית, כלהלן –

שיטות לימוד בערבית – און ליין ברשת האינטרנט

קורס ערבית מדוברת למתחילים מקנה את היכולת הבסיסית להבין ולדבר בערבית. הקורס כולל כמה עשרות מערכי שיעור ומתמקד בלהג הפלסטיני. כל שיעור מורכב מלימוד של כלים בתחום שם העצם, הפועל, הגופים והתחביר, הזמנים, לצד היכרות עם פתגמים, דיאלוגים, סיפורים, ברכות, שירים ואף ברכות בערבית מדוברת, אשר יאפשרו לכם לספוג את התרבות הערבית דרך השפה. לימוד השפה הערבית מתבצע בכיתה וירטואלית, פעם בשבוע, בזמן שנוח לכם, בתיאום מראש. ברמה של מתחילים ישנה שימת דגש על אוצר מילים בכל מיני תחומים – בקירוב של כאלפיים מילים חדשות, ועל האופן בו תוכלו להשתמש במילים אלו במצבים שונים בחיי היום יום שלכם, כמו נסיעות לחוץ לארץ, שיחות טלפון, קניות, בילוי במסעדה וכיוצא בזה. במהלך הלימודים תיחשפו לכתבות חדשותיות בערבית, ואף תקבלו כלים להבנת החדשות בערבית ברמה בסיסית.

שיטות לימוד בערבית – אספקטים לינגוויסטים

מחקרים מראים כי אחת הפעולות המורכבות בתהליך לימוד השפה הערבית הינה עשיית הטרנספורמציה משמיעת השפה המדוברת לשימוש בה בסיטואציות קונקרטיות. מכאן, בתהליך לימוד ערבית יש לבחון ולעמוד על אלמנט היתירות – הכפילות המתקיימות בה מעבר לתבניות המורפולוגיות והפונולוגיות. על הלומדים לייצר תשתית פונולוגית / הקוד הפונולוגי ולהרחיב את יכולת השליטה בה על מנת לעשות שימוש עשיר בשפה הערבית. ללא קוד זה, לא מתקיים מסר לינגוויסטי, אלא תקשורת הדומה לזו של תינוקות שטרם החלו לדבר. אספקט נוסף וחשוב הינו קיומם של משלבים שונים בכל שפה. המודעות לאספקט זה וכן למבני שפה פורמליים עם יצירת הבחנה למבנים שאינם פורמליים עשויה לסייע בשימוש אפקטיבי בשפה בסיטואציות קונקרטיות שונות. על המורים להנחות את הלומדים לשימוש בתבניות פורמליות ושאינן פורמליות באופן המותאם לסיטואציה הספציפית.

התגובות סגורות